Underverk

Idag är sista dagen på vecka nio. Bebisens alla delar och organ är i det här läget anlagda och lilla pyret är ca 4 cm långt. Än så länge syns inget på min kropp, mer än en aningens svullen mage. Den lilla bulan kommer ju ändå förr eller senare, så mig gör det inget om det dröjer ett tag till.

Dagarna rullar på och även om mitt fysiska mående svänger lika mycket som humöret så känner jag ändå att jag är på väg ut ur må-dåligt-fasen och in i något bättre.  Fick en rejäl förstoppning i onsdags - dagen innan stora finalen på projektarbetet. Men tack vare fantastiska mediciner så kunde jag ändå genomföra torsdagens aktiviteter på ett tillfredsställande sätt. Sedan dess har magen känts lite bättre, och igår kunde jag för första gången på länge strosa omkring på stan och faktiskt njuta av vädret, en glass i solen och folkfesten under RixFm festival. Helt fantastiskt. Tänk vad man kan uppskatta sådant som tidigare var vardagsmat.

På tal om vardagsmat, den här sörjan är numera ett stående inslag i min frukost. Två matskedar på filen/gröten ska enligt barnmorskan hålla magen i trim, så hur illa det än må se ut (och smaka) så försöker jag att inte fuska. Som jag tidigare nämnt är det hela ett hopkok av katrinplommon, fikon, russin, vetekli och vatten, och det gör faktiskt underverk. Bara att gapa och svälja.


Kommentarer
Postat av: susanna

2009-07-10 @ 16:29:57
Postat av: susanna

ser ut som något som kommit upp ur dig istället för något du ska stoppa i dig :)

2009-07-15 @ 21:19:03
URL: http://zutankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0