Show must go on

Onsdag vecka 8. Har varit trött och mått dåligt veckan som gått. Mestadels pga magkatarr. Den kom som ett brev på posten just då förstoppningen började ge med sig. Nu knaprar jag Novalucol dagarna i ända. Som om jag inte hade tillräckligt med problem att hitta mat som gav mig aptit redan tidigare så måste jag nu hålla mig till kokad mat. Kokad mat...jag, som är drottning av stekos. Nåja, detta tvingar mig ju iaf att ge mig ut på upptäcktsfärd i matlagningens ädla konst.

Pratade med vårdcentralen häromdagen och fick tips på ett hopkok av fikon, katrinplommon, linfrö, russin och vetekli som tydligen ska fungera som någon slags mirakelkur för magen. Inledde med två skedar på gröten i morse och det smakade faktiskt helt ok. Återstår att se om resultatet blir som utlovat.

I skolan har jag en påse mandlar bredvid mig var jag än går. Bra att knapra på för att mildra magsyran sa någon, och jag testar villigt allt som kan tänkas funka.

Trots några jobbiga veckor bakom mig så vet jag att det kunde varit värre. Har trots allt inte spytt en enda gång, utan kunnat fungera hyfsat trots magproblem. Tur är det. Skolan slutar ju inte att existera bara för att jag är gravid. Show must go on...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0