Sent aprilskämt?

I mitten av vecka 11 och illamåendet har börjat ge med sig. Dessvärre verkar magen ta längre tid på sig att förstå att den smått heliga vecka 12 snart infinner sig - veckan då graviditeten ska bli en fröjd. Nåväl, jag inser att den omtalade fröjden kan komma att lysa med sin frånvaro ett tag till. Jag önskar bara lite mindre trötthet, lite mer ruljans i tarmarna och lite mer aptit. Detta för att semesterresan ska bli vad jag önskat och tänkt. Men men, det är ju trots allt en vecka kvar till avfärd. Ännu kan mycket hända. Alla tummar hålls.

Har förresten berättat den goda nyheten för familjen nu. Glada miner från alla håll. Konstigt nog gjorde förstärkte detta känslan av overklighet, känslan av att jag bara hittat på allt och att jag nu dragit in släkt och vänner i mitt lilla aprilskämt. Men preg-testet ligger kvar i sin kartong och vittnar om att jag har fel. Det är på riktigt. Ett liv i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0